tirsdag den 22. januar 2013

Inspiration

Til en (næsten) kødløs dinner...
Her i "den lille fabrik" benytter vi os også af at lave madplan...
og hver uge forsøger vi at få plads til en dag med fisk og en dag uden kød.

I aften står menuen på:
Jordskokkesuppe med cremefraiche og røget bacon i tern

- se det kan jo ikke helt gå som kødløs.. og da der på mystisk vis har det med at snige sig bacon ind hist og her;0) står søndags menuen så på Falaffel...

Men tilbage til dagens menu - her til morgen har jeg:
skrællet 500g jordskokker og 250g kartofler... eller deromkring - og sat disse i en gryde med koldt vand. 



Ydermere har jeg hakket et løg og noget bredbladet persille og sat i køleskabet.
om lidt smutter jeg op for at handle en kvart soya cuisine (nogle ville måske fortrække fløde)og noget grøntsags bouillion
 
Og så er det vidst tid til Kaffe hos Louise...


Til aften svitser jeg så løg,kartofler og jordskokker i en gryde, hælder 1.L varm boullion ved og lader det simre i 20min, hvorefter det får en tur med stavblenderen. Derefter bliver soya cuisine tilsat, suppen får et opkog og jeg smager til med peber.
Det hele bliver serveret med en klat cremefraiche, et drys persille og sprødstegt røget bacon. Mums!
( bacon kan nemt erstattes med frisk baguette, croutonner el.lign )



Jeg vil godt slå et slag for vegetar dage.. det er godt for miljøet og godt for din fordøjelse! Håber at dette indlæg har givet lidt inspiration :0) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar